Első oldal Vissza Folytatás Utolsó oldal Áttekintés Szöveg


Röviden szeretnék Önöknek bemutatni egy számítógépes játékot és egy városfejlesztési szimulációs rendszert, amelyek kapcsolódnak az elépzeléseinkhez.

A Sim City -ként ismert népszerű számítógépes játékot egy amerikai programozó, Will Wright talalálta ki, aki a nyolcvanas években népszerűvé vált lövöldözős, amúgy stratégiainak nevezett videójátékok fejlesztésével foglalkozott. Wright rájött arra, hogy sokkal szívesebben dolgozik a játéknak azon a részén, amely egy város felépítéséről szólt, mint azon, amely a város elpusztításáról. A játékpiacon uralkodó divat ellenére ez a szelíd építkezős világ igen hamar, szájhagyomány útján ugyan, de ismert lett, növekedtek az eladások, így a fiatalember megalakította a Maxis-t, amelyet később a világ egyik legnagyobb játékfejlesztője, az Electronic Arts vásárolt meg. A kis otthoni programocskából egy lenyűgöző játékszoftver lett, s ún. rendszerszimulációs játékként 1994-ben több mint 300 ezer példányt adtak el belőle a bevezetést követő pár hónapban.

Most mutatok Önöknek 3 rövid filmrészleszletet a sim city 4-es verziójáról. A játék lényege, hogy megalkothatunk egy egyész régiót, városokat, amelyek egymással versenyeznek az erőforrásokért, lakókat „tervezhetünk”, vigyázhatunk a biztonságukra és gazdálkodhatunk a városi javakkal, mint igazi jó polgármesterek. Ugyanakkor már a sim city-t is megviseli a kor, amiben élünk, háború, pusztítás, terroristák és egyéb veszedelmek ellen már akciófilmesre váltott az a kiegészítő csomag, amelyet külön meg lehet vásárolni a klasszikus sim cityhez. (forrás: www.simcity.ea.com)