Első oldal Vissza Folytatás Utolsó oldal Áttekintés Szöveg


Összehasonlítva a Sim city-t, az UrbanSim szimulációt és a mi projektünket, az alábbiakban jól láthatók a lényegi különbségek. A professzionális szórakoztatóipari termék az egyén kreativitására helyezi a hangsúlyt, s olyan rendszert modellez, amelyben minden lényeges döntést a játékot játszó hoz meg. Istenként szörnyű viharral, villámlással vagy földrengéssel sújthatja a várost, amit polgármesterként oly okosan fejlesztgetett.

Az UrbanSim pedig nem hétköznapi, elfoglalt emberek számára készült, hanem a megfelelő adatokkal és forrásokkal rendelkező kutatóintézetek számára. Ugyanakkor az adatok száraz adatok, nem mutatnak meg túl sokat azokról a belső folyamatokról, amelyek minduntalan felülírják a szép és grandiózus terveket. Itt azokra az emberi tényezőkre gondolok, amelyek a sokszereplős döntési folyamatokban elkerülhetetlenül jelen vannak.

A “Közjátékok” során olyan komplex problémákat kellett feldolgoznunk, amelyekkel a városépítők (tervezők, fejlesztők, várospolitikusok) naponta szembesülnek, ugyanakkor ezek bizonyos napi, gyakorlati szinten túli összefüggéseinek feltárása akadályokba ütközik. Ennek okát talán a közösség érdekeinek képviselete és a személyes érdekérvényesítés között meghúzódó, rövidtávú, szövevényes, napi jelenlétet követelő és kimerítő emberi játszmákban kereshetjük.